pondělí 30. prosince 2013

Kosmetika roku 2013: Pečující kosmetika

Činím, jak jsem slíbila a tak si dnes dáme článek na téma Kosmetika roku, první část, která bude věnována pečující kosmetice, která bude zahrnovat produkty péče o pleť, tělo a vlasy. Další článek bude věnovaný těm nejlepším produktům z dekorativní kosmetiky, ale o tom až příště:-)

Přiznám se, že vybrat ty nejlepší produkty za rok 2013 nebylo vůbec jednoduché, teda co se týče té pečující kosmetiky. U dekorativky jsem to měla zase naopak, tam jsem docela konzerva a používám pár produktů a příliš neexperimentuju. Naopak v pečujících produktech se docela vyžívám a tento rok jsem objevila tolik skvělých produktů, že bych byla schopná sestavit tak TOP 30 nejlepších produktů:-) Ale to by nejspíš nemělo smysl a tak jsem z nich vybrala TOP 10 vyvolených produktů, které jsou podle mě prostě ty nejlepší z nejlepších. 


Pokud si dobře pamatuju, tak dva produkty z výběru jsem si sice pořídila již v roce předchozím, ale intenzivně je začala používat až letos. A vzhledem k tomu, že se na blogu zatím žádný článek podobného typu nekonal, tak tyto produkty nebyly zahrnuty v žádném jiném ročním shrnovacím postu. Produkty nejsou nijak seřazené podle oblíbenosti, jde o náhodné pořadí, akorát jsem je řadila tak, aby byly za sebou produkty péče o jednotlivé části těla (pleť, tělo, vlasy).



1. The Body Shop odličovací máslo s heřmánkem
K tomuto produktu mě navedla recenze Mily de Illusiore, která jej vychvalovala. Takže když jsem jela na další školení do Prahy, zavítala jsem do prodejny TBS a odličovací máslo bez váhání koupila. A ano, Mila měla naprostou pravdu. Máslo odličuje bez jakéhokoliv tlaku, neštípe v očích, odstraní i voděodolnou řasenku... Taky krásně voní a pokožka je po odlíčení příjemně vláčná. Máslo se nanáší na suchou pokožku a potom jej stáhnete klasicky vodou a nebo mušelínovou žínkou (tak to dělám já). Cena je 320 Kč, ale másla stačí opravdu malinko. Používám jej už tři měsíce a ubyla mi tak třetina balení. Už jsem si koupila další do zásoby a už teď mám hrůzu z toho, až dopotřebuji obě dvě plechovky, co pak budu dělat. Ale nejspíš bych byla snad schopná udělat si výlet do Prahy jenom kvůli nákupu tohoto zázraku:-D Zmínka o The Body Shop Sumptuous Cleansing Butter Camomile padla na blogu již zde.

2. Clean&Clear povzbuzující čistící emulze Morning Energy
Tak k tomuto produktu jsem se dostala jen díky tomu, že byl v akci a má zvědavost mi nedala, abych ho tam za tu cenu nechala:-) Kupovala jsem jej v březnu v místním Tescu, kdy byl v akci za necelých 50 Kč. Vzala jsem jeden na zkoušku, protože k produktům Clean&Clear mám docela ostražitý postoj. Mám tuto značku spjatou s mými prvními zkušenostmi jako s produkty na pubertální akné, po jejichž použití jsem měla díky obsaženému alkoholu v produktech obličej v jednom ohni a následně přesušenou pokožku. Nikdy více. Ale tento čistící gel je jiný. Oblíbila jsem si jej na tolik, že jsem další den jela do Tesca pro další čtyři balení do zásoby:) Teď jsem na dně druhého balení. Tento gel používám ráno, díky obsaženému vitamínu C a ženšenu má povzbuzující účinky a tak pleť po ránu doslova probudí.Gel je poměrně hustý a obsahuje drobné mikroperličky, které jemně masírují pokožku. Taky si cením praktického pumpičkového balení. Plná cena produktu se pohybuje v rozmezí 100 - 120 Kč. Určitě jej budu používat i nadále. Na produkt na blogu nebyla samotná recenze, ale zmiňovala jsem se o něm na blogu několikrát, například zde a zde.

3. Bione dvoufázový oční a pleťový odličovač s kolagenem
Kdybych měla zvolit jedinou kategorii kosmetických produktů, ve které se doslova vyžívám, tak to bez váhání jsou odličovací a čistící produkty na pleť. Takže dalším objevem roku 2013 nebude nic jiného než opět odličovací produkt:) Tento dvoufázový odličovač nemá jedinou chybičku. Na to, že je na olejové bázi, tak nemastí pokožku jako jiné dvoufázové odličovače a bez problému si poradí i s voděodolným make-upem. Navíc díky obsaženému kolagenu kůži zvláčňuje a potlačuje tvorku vrásek v očním okolí. Obsahuje také aloe vera, panthenol. Ulovila jsem jej v pražské PeMi drogerii za cenu 79 Kč, což vzhledem k tomu, že odličovač je opravdu velký (255 ml) je opravdu směšná cena. Produkt se objevil v článku 10 věcí pod 100 Kč.

4. Himalaya víceúčelový krém
 O tomto produktu jsem se zmiňovala až v prosincových oblíbencích. Doma jej mám zhruba od listopadu, nejdříve jsem jej použila párkrát pouze k ošetření jednotlivých pupínků, ale potom jsem jej zkusila nanést na celý obličej na noc místo klasického krému a řeknu Vám, tak krásnou pleť po prvním použití přípravku jsem snad nikdy neměla. Kromě na akné jej lze používat na různá plísňová onemocnění kůže nebo oděrky, štípance a popáleniny. Krém je k dostání ve 20 g balení a jeho cena se pohybuje kolem 40 Kč. Vyzkoušejte jej a určitě budete překvapené jeho účinky stejně jako já.



5. Dermacol sprchové gely Aroma Ritual
O těchto sprcháčích jste na blogu četly již několikrát, třeba tady a tady, od srpna se téměř pravidelně objevovaly v článcích Oblíbená kosmetika za daný měsíc a nebo ve Spotřebováno. To, že se o nich tak často zmiňuji svědčí o jejich oblíbenosti a odmítám se mýt něčím jiným. V kosmetických zásobách mám ještě pár sprcháčů jiných značek, ale až je dopotřebuju, tak budu kupovat jen tyto. Protože lepších sprcháčů není. V naší domácnosti je favoritem číslo jedna ten v parfemaci belgické čokolády s pomerančem, v závěsu je sicilská pistácie. Pořídíte je za cenu kolem 70 Kč, ale často bývají v akci a dají se koupit i za 35 Kč.

6. Bioderma Atoderm tělový krém
 Netrpím žádným kožním ekzémem, takže by mě samotnou asi nikdy nenapadlo pořídit si tělové mléko z lékárny a nejspíš bych se do dnešních dní mazala nějakou drogérkovou značkou. Ale díky Setkání s Biodermou, kterého jsem se účastnila a ze kterého jsem si odnesla tašku těch nejoblíbenějších produktů, jsem poznala toto bezvadné tělové mléko, které nemá konkurenci. Perfektně hydratuje a zároveň po jeho aplikaci není pokožka vůbec umaštěná, takže se okamžitě můžete obléct, žádné čekání na vstřebání produktu. Cena je sice vyšší, ale často bývá v akci 1+1, kdy koupíte celkem jeden litr tělového mléka za cenu kolem 500 Kč, což se už vyplatí. Podrobná recenze byla na blogu již zveřejněna, najdete ji tady.

7. Himalaya výživný krém na ruce
Je to už mé druhé balení, i tady prohlašuji, že až se propracuji zásobami, tak budu kupovat jen tento krém, který se mi osvědčil nejlépe. Krém je přiměřeně hutný, má takovou miminkovskou parfemaci a na rukou vytvoří ochranný film, ale zároveň ruce nejsou po aplikaci mastné jako po jiných krémech. Koupíte jej v drogerii za cenu kolem 40 Kč. Zmínila jsem se o něm již v únorových oblíbencích.
 
8. Roger&Gallet Bois d´Orange suchý olej
Taky jeden z těch nej objevů za rok 2013. Měla jsem možnost vyzkoušet ze vzorku a tak mě uchvátil, že mám doma již plné balení. Je to opravdu luxusní záležitost, tu vůni pomerančového dřeva bezmezně miluji. I balení se mi moc líbí, je velice luxusní a má rozprašovač, takže je i praktické. Ve složení se nachází celkem šest olejů - arganový, sladký mandlový, kaméliový, makadamiový, pupalkový a sezamový. Je to navíc multifunkční přípravek, který lze použít na pleť, tělo či vlasy. Cenově je to dražší záležitost, ale díky jeho kvalitám jsem ochotná si připlatit, 30 ml stojí kolem 400 Kč, 100 ml balení Vás vyjde zhruba na 650 Kč. Samostatná recenze je k přečtení tady.



9. Macadamia maska pro suché a poškozené vlasy
Po jejím použití jsou vlásky neuvěřitelně lesklé, "uzdravené" a provoněné. Maska obsahuje makadamiový, arganový, tea tree olej, aloe vera a výtažky z mořských řas, tento koktejl dělá s vlasy opravdu hotové divy. Snažím se masku dávat na vlasy aspoň jednou za 14 dní. Délka mých vlasů dosahuje už zhruba do tří čtvrtin zad, ale tím, že je maska hodně hustá a nestéká, tak jí stačí aplikovat malé množství. Ještě mi zbývají zhruba dvě třetiny obsahu, ale už teď pláču, protože jsem zjistila, že cena této oblíbené masky se zvýšila. Kupovala jsem ji na Parfums.cz za 349 Kč za 250 ml balení, které teď stojí 549 Kč! Pokud se chcete o masce a jejich účincích dozvědět více, tak Vás odkážu na recenzi.

10. Kérastase Elixir Ultime
Tak tento produkt jsem si pořídila už v roce předchozím, ale teď na podzim jsem jej začala zase intenzivně používat a byla by škoda, kdybych ho letos nezmínila. Jedná se o bezoplachovou péči na vlasy, která obsahuje směs olejů - arganový, kukuřičný, kaméliový a olej z pracaxi. Je perfektní na suché a roztřepené konečky, také jej nanáším do délek vlasů, které jsou potom hebké na dotek a lesklé. Velké 125 ml balení mě vyšlo za cenu kolem 650 Kč. Investice ale nelituji, protože i do tak dlouhých vlasů jako mám já bohatě stačí aplikovat množství rovnající se dvěma "pumpnutím" produktu:) Podrobná recenze produktu je k přečtení zde, také si můžete přečíst souboj Kérastase Elixir Ultime vs. Orofluido Beauty Elixir.


Závěrem bych ráda zmínila produkty, které zůstaly "pod čarou". Takže kromě deseti výše zmíněných jsem si v roce 2013 oblíbila Aussie Miracle Moist šampon nejen pro jeho účinky, ale také božskou pro jeho žvýkačkovu vůni. Za zmínku stojí také Bioderma Atoderm balzám na rty, který voní po malinách a neuvěřitelně hydratuje rty. Z pleťové kosmetiky stojí za zmínku určitě Korres řada Wild Rose, kterou jsem začala testovat až koncem roku, ale již teď vím, že o ni v novém roce uslyšíte a s velkou pravděodobností se umístí v TOP 10 za rok 2014, uvidíme:-) Také Valea oční krém si mě získal, stojí pár korun a svůj účel plní, rovněž Lirene micelární voda stojí za vyzkoušení a rozhodně nezruinuje Vaši peněženku. Také jsem si oblíbila čistidlo od Fleur de Santé Fleurosome, což je čistící pěna na obličej, já bych to spíš nazvala krémem než pěnou, ale to není podstatné. Avon pleťová maska s výtažkem z thajského lotosu by se jistě umístila v desítce, ale vzhledem k tomu, že jsem ji začala používat až v prosinci, tak by to nebylo spravedlivé vůči ostatním bojovníkům, kteří usilovali o místo v TOP 10:-) Když ne umístění na příčkách, tak aspoň pochvalu si rozhodně zaslouží Batiste suché šampony, které plní svůj účel a jsou i cenově přijatelné.


Doufám, že jste dočetly až do konce a já se teď ptám Vás, jaké produkty jsou těmi Vašimi nej za rok 2013?

2 komentáře:

  1. Super článok :) takéto veľké zhrnutie je super a zaujaloa tu viac produktov :))

    OdpovědětVymazat
  2. Muzu se zeptat, ten viceucelovy krem Himalaya je k dostani kde? :)
    Dekuji za odpoved. :)

    OdpovědětVymazat