neděle 2. září 2012

Spaghetti Aglio Olio

Čím jiným si zpříjemnit nedělní propršený den? Jedině dobrým jídlem! A tak tady pro Vás mám další oblíbený recept. S přítelem jsme "špagetoví", takže špagety na různé způsoby jsou u nás často konzumovaným pokrmem:) Spaghetti Aglio Olio jsou snad tím nejjednodušším způsobem, jak špagety připravit, ale zároveň velmi chutným. Jak už vyplývá z názvu, hlavními surovinami jsou česnek (aglio) a olej (olio). Ty "nejitalštější" spaghetti Aglio Olio ještě obsahují feferonku (Aglio Olio e Peperoncino), avšak já zůstávám u jemnější varianty bez této pálivé papričky:)

Kdo miluje špagety, ať vaří se mnou:)


Suroviny (na 4 porce): 
  • 400 g špaget
  • 16 stroužků česneku
  • 1 dcl olivového oleje
  • bazalka
  • parmazán na ozdobení
  • olivy  na ozdobení



Postup:
Jako první je potřeba uvařit si těstoviny v osolené vodě. Špagety vaříme klasicky dle návodu, dokud nejsou "al dente" neboli na skus.



Nakrájíme si česnek dle libosti. Já jsem jej nakrájela na tenké plátky.



Poté si na pánev (nebo do teflonového hrnce) vlijeme olivový olej a vsypeme do něj nakrájený česnek. Ten ale nesmí zhnědnout, pouze ho jakoby ohřejeme, aby pustil aroma.



Dále si najemno nasekáme bazalku.



Sceděné spaghetti vsypeme na pánev (do hrnce) do teplé olejové směsi. A přidáme i nasekané bylinky. Vše dobře promícháme.



Na dozdobení pokrmu jsem použila nahrubo nastrouhaný parmazán a olivy.



Hotovo! Je to jednoduché a výborné.



Dobrou chuť!

12 komentářů:

  1. Milá Katie, takovýhle špageti by Ti kdejakej Ital záviděl:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají dobře, já ale miluji těstoviny i špagety s omáčkou.

    OdpovědětVymazat
  3. juchu miluju špagety:) já je mám zase ráda uvařené s jarní cibulkou, chili papričkou, krevetami a olivovým olejem!

    OdpovědětVymazat
  4. Joo, těstoviny, to je moje! :)
    Vypadají moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. těstoviny a všemožné nudle miluju, takže tohle je něco pro mě!

    OdpovědětVymazat
  6. Tyhle taky děláme a máme moc rádi. Jen tam nepřidávám bazalku, protože ji většinou nemám (vždycky mi uschne) a ani olivy, ale ty olivy nejsou špatný nápad, tak je třeba příště zkusíme. My to zase někdy zpestřujeme nakládanými sušenými rajčaty a to je taky mňamka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sušená rajčata mám taky moc ráda. Díky za tip, určitě vyzkouším:)

      Vymazat
  7. ňamňamňam ešte si do toho trochu osmažím rajčiny na plátky a bude to eňoňuňo musím vyskúšať!

    OdpovědětVymazat
  8. Jůů, už vím, co budu zítra vařit! Vypadá to báječně :)

    OdpovědětVymazat